Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Większe korki przy budowie węzła Marsa

Aleksandra Pinkas 03-05-2009, ostatnia aktualizacja 04-05-2009 15:13

Drogowcy zwężą ul. Płowiecką przed skrzyżowaniem z ul. Ostrobramską. Utrudnienia w ruchu potrwają do września.

autor: Darek Golik
źródło: Fotorzepa

Na wysokości skrzyżowania z ul. Kokorczyki pas ruchu ul. Płowieckiej, prowadzący w kierunku Wawra, zostanie zamknięty. Podobnie część jezdni po drugiej stronie ulicy przy skrzyżowaniu z ul. Czechowicką w stronę Pragi-Południe.

Kierowcy będą mogli jeździć po dwóch, wytyczonych przez drogowców, pasach ruchu w każdym kierunku. Na skrzyżowaniu z ul. Ostrobramską ruch będzie się odbywał już normalnie.

Utrudnienia spowodowane budową węzła Marsa potrwają aż do 15 września. Do tego czasu drogowcy wyleją fundamenty pod estakadą, która połączy Trasę Siekierkowską z ul. Marsa. Ułożona też zostanie podziemna część konstrukcji przyszłych wiaduktów.

Robotnicy rozpoczną również budowę jezdni wzdłuż ul. Marsa, przejść podziemnych i ścieżki rowerowej, a także części ronda.

Problemy przy budowie ostatniego elementu Trasy Siekierkowskiej: estakad łączących ją z ul. Marsa, trwały od 2004 roku. Inwestycję blokował znajdujący się przy skrzyżowaniu z ul. Ostrobramską komis samochodowy Bogdan Car. Jego właściciel mimo zapowiadanych wielokrotnie wyprowadzek nie chciał opuścić działki. Urzędnikom udało się w końcu przejąć potrzebny miastu do inwestycji teren dzięki drogowej specustawie. Ta zakłada, że grunt potrzebny do budowy publicznej drogi staje się własnością Skarbu Państwa w momencie wydania decyzji lokalizacyjnej. Inwestor może go zająć siłą – także wbrew woli właściciela – za wypłatą odszkodowania.

Węzeł Marsa za ponad 124 mln złotych buduje firma Warbud, wspólnie ze spółkami: Pol-Aqua, Eurovia Polska i Eurovia Niemcy. Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych planuje, że prace zakończą się pod koniec 2010 roku.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane