Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Linia 176 zagrożona?

koz 31-12-2014, ostatnia aktualizacja 31-12-2014 11:25

ZTM na wniosek mieszkańców Białołęki, którzy korzystają z linii 176, chce przeprowadzić konsultacje na temat przyszłości tej linii.

autor: Anna Grynaszewska
źródło: gryna.fotolog.pl

Trasa linii 176 przebiega przez osiedla Choszczówka, Płudy, Marywilska, Bródno i Nową Pragę. Obecnie autobusy tej linii kursują dwa razy na godzinę przez cały dzień. Wielu pasażerów skarży się na jej niską częstotliwość oraz niepunktualność, która wynika z niekorzystnych warunków drogowych na jej trasie.

Z analiz ZTM wynika, że poprawa punktualności kursowania linii byłaby możliwa jedynie w przypadku skrócenia jej trasy. Dzięki temu zabiegowi możliwe również stałoby się zwiększenie jej częstotliwości. Konsekwencją tego jednak byłaby utrata, dla pasażerów linii 176, bezpośredniego połączenia z Pragą Północ. Dlatego przed podjęciem decyzji w sprawie ewentualnych zmian ZTM chce poznać zdanie korzystających z niej pasażerów.

- Proponujemy dwa warianty. Pierwszy zakłada pozostawienie linii w dotychczasowym przebiegu Choszczówka – pl. Hallera z obecną częstotliwością co 30 minut przez cały tydzień. Drugi wariant zakłada skrócenie trasy linii. Nowa proponowana trasa byłaby następująca: Choszczówka– (...) – Odrowąża – Budowlana– Matki Teresy z Kalkuty – Rembielińska – Bartnicza – Odrowąża – (...) – Choszczówka. Wraz ze skróceniem trasy częstotliwość mogłaby zostać podniesiona do 15-20 minut w godzinach szczytu oraz do 20 minut poza szczytem oraz w święta – informuje Igor Krajnow, rzecznik ZTM.

W tym wariancie linia zapewniałaby lokalne połączenia na Białołęce oraz dojazd do osiedla Bródno – do linii tramwajowych, szkół czy domu kultury.

- Warto w tym miejscu dodać, że nie jest możliwe – postulowane przez niektórych pasażerów – skierowanie linii do przystanku kolejowego Warszawa Praga. Linia jest obsługiwana autobusami 12-metrowymi, które nie zmieściłyby się na istniejącej tam bardzo ciasnej „zawrotce". A ze względu na liczbę pasażerów korzystających z linii nie powinna ona być obsługiwana krótszymi pojazdami – dodaje Krajnow.

ZTM czeka na uwagi pasażerów w dniach 5 – 18 stycznia. Uwagi można przesyłać pocztą elektroniczną na adres konsultacje@ztm.waw.pl (z tytułem wiadomości „176 dyskusja") oraz pocztą tradycyjną na adres ZTM, ul. Żelazna 61, 00-848 Warszawa z dopiskiem „176 dyskusja". W ramach dyskusji swoje uwagi będzie można również przekazać na otwartym spotkaniu z mieszkańcami Białołęki, które odbędzie się 12 stycznia o godz. 18.30 w Gimnazjum nr 124 przy ul. Przytulnej 3.

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane