Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Nowe pomysły na Okęcie

Konrad Majszyk 17-04-2008, ostatnia aktualizacja 18-04-2008 23:55

Za trzy tygodnie rejsy krajowe mają trafić do Terminalu 2. Będzie wygodniej, ale zdrożeją bilety. Co z dalszą rozbudową Okęcia? Zarząd lotniska zwleka, rozważając zmianę planów.

autor: Gardziński Robert
źródło: Fotorzepa

Przeniesienie całego ruchu krajowego do Terminalu 2 zostało zaplanowane na 8 maja – ujawnił wczoraj dyrektor Portów Lotniczych Michał Marzec.

To już drugie podejście do tej operacji. LOT miał wyprowadzić się z dworca krajowego 8 kwietnia, ale prezes Dariusz Nowak w ostatniej chwili się wycofał. W proteście przeciwko zapowiedzianej przez Porty Lotnicze podwyżce opłaty pasażerskiej dla rejsów krajowych z 24 zł od osoby (tyle płaci się w dworcu krajowym) do 60 zł (to już stawka z Terminali 1 i 2).

Rzecznik LOT-u Wojciech Kądziołka nie chciał wczoraj potwierdzić, czy data 8 maja jest już ostateczna. Wiadomo jedno: jeśli do przeprowadzki w końcu dojdzie, pasażerowie będą odprawiani w lepszych warunkach, ale zapłacą więcej za bilet. O ile? Ta informacja jest jeszcze trzymana w tajemnicy.

Zamknięcie dworca krajowego umożliwi budowę brakującego łącznika z kolejnymi rękawami dla odrzutowców między Terminalami 1 i 2 (czyli tzw. pirsu centralnego i południowego). Kiedy wreszcie się zacznie?– Przygotowanie specyfikacji przetargowej potrwa jeszcze co najmniej sześć tygodni – tłumaczy Michał Marzec. – Inżynierowie inwentaryzują budowę po wykonawcy, z którym zerwaliśmy umowę. Następnie porównują stan faktyczny z projektem.

Czy to jedyna przyczyna? Jak się dowiedzieliśmy, Porty Lotnicze zlecą przygotowanie planu rozwoju Okęcia na najbliższe 20 lat w obliczu budowy lotniska w Modlinie, a być może także centralnego lotniska między Warszawą i Łodzią. Marzec przyznaje, że w grę wchodzi zmiana przeznaczenia pirsu południowego: zamiast odprawy zwykłych rejsów może tam się znaleźć np. miejsce dla tanich linii, nowy terminal cargo albo dochodowa część konferencyjno-biurowa. Decyzja jeszcze nie zapadła.

W resorcie infrastruktury też się wciąż wahają, czy powinien powstać nowy pas na Okęciu (jeśli tak, trzeba zmienić projekt południowej obwodnicy miasta, który z nim koliduje). To pozwoliłoby zwiększyć liczbę odprawianych lotów.

W tej chwili Terminale 1 i 2 są w stanie obsłużyć w wysokim standardzie 13 mln osób rocznie. Ten wynik warszawskie lotnisko może osiągnąć już za kilka lat.

Skomentuj artykuł

Życie Warszawy

Najczęściej czytane