Testy elektrycznych autobusów
Autobusy elektryczne są tańsze niż te napędzane płynnym paliwem. Ich testy wypadają pomyślnie.
Pracownicy Miejskich Zakładów Autobusowych podsumowują dwa miesiące eksploatacji autobusów elektrycznych, które od początku lipca jeżdżą na trasie linii 222. Koszty eksploatacji są czterokrotnie niższe niż w przypadku tradycyjnych pojazdów spalinowych.
Dziesięć autobusów Solaris Urbino 12 electric pokonuje w każdy dzień 1 200 kilometrów, a w święta o 150 kilometrów mniej. Pojazdy wymagają ładowania nocnego i doładowania w ciągu dnia.
Elektrobusy Solaris kosztowało prawie 22 miliony złotych, ale ich zakup kompensują niskie koszty eksploatacji. Do przejechania jednego kilometra Solaris Urbino 12 Electric zużywa około 1,35 kWh energii. Przejazd 100 kilometrów kosztuje więc cztery razy mniej niż w przypadku klasycznego Solarisa Urbino 12 (który zużywa ok. 40 litrów oleju napędowego na 100 kilometrów).
Zakup 10 elektrobusów przez Miejskie Zakłady Autobusowe jest długofalowym testem przed planowanymi w przyszłości kolejnymi inwestycjami w tabor elektryczny.
Do 2020 roku MZA zamierza kupić aż 130 tego typu pojazdów. Przewoźnik ten stawia jednak warunek producentom elektrobusów. Powinny one podnieść ich zasięgu do 200-250 kilometrów, tak aby mogły jeździć cały dzień bez konieczności doładowania.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.