Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Testy elektrycznych autobusów

koz 08-09-2015, ostatnia aktualizacja 08-09-2015 14:34

Autobusy elektryczne są tańsze niż te napędzane płynnym paliwem. Ich testy wypadają pomyślnie.

Autobus miejski
autor: Mateusz Dąbrowski
źródło: Fotorzepa
Autobus miejski

Pracownicy Miejskich Zakładów Autobusowych podsumowują dwa miesiące eksploatacji autobusów elektrycznych, które od początku lipca jeżdżą na trasie linii 222. Koszty eksploatacji są czterokrotnie niższe niż w przypadku tradycyjnych pojazdów spalinowych.

Dziesięć autobusów Solaris Urbino 12 electric pokonuje w każdy dzień 1 200 kilometrów, a w święta o 150 kilometrów mniej. Pojazdy wymagają ładowania nocnego i doładowania w ciągu dnia.

Elektrobusy Solaris kosztowało prawie 22 miliony złotych, ale ich zakup kompensują niskie koszty eksploatacji. Do przejechania jednego kilometra Solaris Urbino 12 Electric zużywa około 1,35 kWh energii. Przejazd 100 kilometrów kosztuje więc cztery razy mniej niż w przypadku klasycznego Solarisa Urbino 12 (który zużywa ok. 40 litrów oleju napędowego na 100 kilometrów).

Zakup 10 elektrobusów przez Miejskie Zakłady Autobusowe jest długofalowym testem przed planowanymi w przyszłości kolejnymi inwestycjami w tabor elektryczny.

Do 2020 roku MZA zamierza kupić aż 130 tego typu pojazdów. Przewoźnik ten stawia jednak warunek producentom elektrobusów. Powinny one podnieść ich zasięgu do 200-250 kilometrów, tak aby mogły jeździć cały dzień bez konieczności doładowania.

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane