Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Szersze Wybrzeże Helskie?

kmaj, nat 12-05-2009, ostatnia aktualizacja 13-05-2009 16:16

Czy wzdłuż tzw. praskiej Wisłostrady powstaną miejsca parkingowe dla osób odwiedzających zoo? A może schować tę trasę w tunelu?

Czy przebudowa Wybrzeża Helskiego ułatwi parkowanie przy zoo?
autor: Jakub Ostałowski
źródło: Fotorzepa
Czy przebudowa Wybrzeża Helskiego ułatwi parkowanie przy zoo?

Wybrzeże Helskie będzie miało dwa razy po dwa pasy między mostem Gdańskim a ul. Okrzei – taka jest koncepcja miejskich drogowców. Podczas wczorajszej dyskusji na terenie ogrodu zoologicznego inwestycja poróżniła miłośników Warszawy.

– Wybrzeże Helskie na wysokości zoo powinno być schowane w tunelu. Na górze powstałoby wówczas miejsce dla spacerowiczów i rowerzystów. Tutaj pojawią się wówczas ci, którzy chcą przyjechać nad Wisłę – mówi Przemysław Pasek z fundacji Ja Wisła. 

Taka inwestycja jest jednak mało prawdopodobna z powodów astronomicznych kosztów (władze miasta twierdzą, że nie stać ich nawet na budowę tunelu wzdłuż Doliny Służewieckiej).

– Wybrzeże Helskie? Nie podoba mi się pomysł umieszczenia ruchu w obu kierunkach na jednej jezdni, bez pasa dzielącego. To zagrożenie dla bezpieczeństwa. Podobnie jak propozycja dopuszczenia parkowania dla gości zoo na zewnętrznych pasach – mówi prezes Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji Jan Jakiel.

Nie zabrakło opinii, że przebudowa Wybrzeża Helskiego jest całkowicie zbędna.

– Taka inwestycja w nikłym stopniu poprawi warunki komunikacyjne – uważa Wojciech Szymalski z Zielonego Mazowsza. – To ulica wewnątrz obwodnicy śródmiejskiej. Według polityki transportowej miasta, w takim miejscu należy dążyć do ograniczenia ruchu samochodowego – przekonuje. Szymalski proponuje likwidację ulicy i powiększenie zoo.

A dojazd do zoo? Radzi korzystać ze ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Jagiellońskiej. 

Przebudowy Wybrzeża Helskiego na razie nie ma w miejskich planach inwestycyjnych na lata 2007 – 2013.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane