Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Remont wiaduktu i murowane korki w Ursusie

Marek Kozubal 22-11-2013, ostatnia aktualizacja 22-11-2013 19:25

Przez kilka miesięcy 
będą prowadzone prace 
na wiadukcie kolejowym 
w Ursusie. Kierowcy, jadąc pod tą przeprawą, skracali sobie drogę z Ochoty i Włoch na Bemowo.

autor: Sławomir Mielnik
źródło: Fotorzepa

Z powodu remontu wiaduktu zamknięta zostanie znajdująca się pod nim ulica Cierlicka w Ursusie.

Dzielnica ta jest podzielona torami kolejowymi. Cierlicka i Globusowa to ulice, którymi można pokonać tory. Od niedawna można też przejechać Nowolazurową. – Wyłączenie jednego z tych trzech wąskich gardeł spowoduje korki – nie ma wątpliwości pani Małgorzata, która codziennie jeździ tamtędy do pracy.

– Prace rozpoczną się 29 listopada. Potrwają około 
3,5 miesiąca – informuje nas Maciej Dutkiewicz z zespołu prasowego PKP PLK. Roboty obejmą modernizację przęseł pod torem w kierunku Grodziska, ścian oporowych i budowę nowego odwodnienia. Pod wiaduktem bowiem gromadzi się woda, tak jak to było kilka lat temu pod wiaduktem kolejowym przy ul. Dźwigowej.

– Prace prowadzone są w ramach modernizacji dalekobieżnej linii kolejowej Warszawa Zachodnia – Miedniewice – dodaje Maciej Dutkiewicz. Roboty kolejowe na całym odcinku mają potrwać do końca 2014 r., ich koszt wynosi 1,1 mld zł. To etap prac związanych z modernizacją torów kolejowych ze stolicy do Łodzi.

Wyłączenie z ruchu drogi pod wiaduktem odbije się nie tylko na kierowcach, lecz także na pieszych. Zgodnie z projektem czasowej zmiany organizacji ruchu zamknięte zostanie przejście dla pieszych pod wiaduktem od ul. Traktorzystów, od 
ul. Lalki w ciągu ul. Cierlickiej oraz od ul. Kościuszki.

Z powodu wyłączenia drogi pod wiaduktem zostaną wprowadzone objazdy dla samochodów. Urzędnicy dzielnicy Ursus namawiają kierowców, aby na drugą stronę torów jechali ulicą Nowolazurową.

Na ulicach Ryżowej, Regulskiej, Michała Spiska i gen. Kazimierza Sosnkowskiego zostaną ustawione tablice informujące o zalecanym objeździe właśnie tą niedawno oddaną do użytku drogą. Objazdy zostaną wyznaczone ulicami: Traktorzystów, Nowolazurową, Poczty Gdańskiej, Dzieci Warszawy i Tadeusza Kościuszki. Autobusy zostaną skierowane na trasy zastępcze.

To niejedyne miejsce w Ursusie, gdzie będą się tworzyły korki. W nocy rozpoczęły się prace przy wymianie nawierzchni na ul. Posag 7 Panien. Do poniedziałku na odcinku od ul. K. Gierdziejewskiego do torów kolejowych ulica będzie zamknięta dla ruchu.

ZDM proponuje kierowcom objazd ulicami: K. Gierdziejewskiego – Warszawską – M. Keniga – S. Wojciechowskiego – Traktorzystów. W czasie remontu autobusy linii 177 pojadą objazdami.

W piątek kontynuowane będą także prace przy przebudowie Trasy AK. Zwężone zostaną lewe pasy ruchu na ul. Modlińskiej pod trasą. Drogowcy namawiają, aby – jeżeli to jest możliwe – omijać most Grota-Roweckiego. Radzą, aby kierować się na most Marii Curie-Skłodowskiej.

Przez najbliższe cztery dni trudno będzie się jeździło także na Bielanach. Tam z kolei będzie realizowany ostatni etap robót przy ul. Wólczyńskiej. Drogowcy zajmą odcinek drogi od ul. Nocznickiego do Arkuszowej. Wybudują tam kanał odwadniający i przebudują jezdnię.

Jak informuje Tomasz Kunert z Urzędu Miasta, od piątku ok. godz. 10 do wtorku (26 listopada) do ok. godz. 4 ten fragment ul. Wólczyńskiej zostanie całkowicie zamknięty. Objazd w kierunku centrum poprowadzony zostanie ul. Rokokową (gdzie nastąpi zmiana kierunku ruchu) do T. Nocznickiego, a w kierunku Izabelina ul. Pułkową i K. Wóycickiego.

Z powodu tego remontu autobusy linii 110, 701, 708, 712, 
N 56, N 58, N 91 zostaną skierowane na objazdy.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane