Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Budowa ronda zablokuje Połczyńską

koz 30-05-2014, ostatnia aktualizacja 31-05-2014 06:54

Od soboty 31 maja pojawią się pierwsze zmiany w ruchu drogowym na budowie nowego odcinka Nowolazurowej na Bemowie. Trudniej będzie można przejechać ul. Połczyńską.

Budowa drogi
autor: Gardziński Robert
źródło: Fotorzepa
Budowa drogi

W sobotę, 31 maja wieczorem zmieni się organizacja ruchu na ul. Połczyńskiej. Zamknięty zostanie fragment jezdni południowej (w kierunku ul. Powstańców Śląskich) o długości ok. 150 m pomiędzy ulicami  Łęgi a Szeligowską. Ruch drogowy zostanie przełożony na jezdnię północną (w kierunku granicy miasta), będą tam po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

Odcinek Nowolazurowej pomiędzy ul. ks. J. Chrościckiego a Połczyńską powstaje z dala od ciągów komunikacyjnych bo aż 550 m (z ok. 950 m) nowej drogi przebiegać będzie po wiadukcie nad terenami kolejowymi. Prace przy jego budowie już trwają. Każda z piętnastu podpór wiaduktu wymaga na początku wykonania fundamentów, których kluczowym elementem są pale. Na terenie budowy pracują cztery palownice do pali wielkośrednicowych i palownica do wykonywania mikropali, wykorzystywana pomiędzy torami kolejowymi. Poza pracami mostowymi trwa przebudowa kabli elektroenergetycznych, budowa kanalizacji sanitarnej, deszczowej i sieci wodociągowej.

Przebudowywana jest także kolejowa sieć trakcyjna. Na terenie pomiędzy linią kolejową a ul. Połczyńską trwają prace ziemne. Polegają na wybraniu ziemi oraz zagęszczeniu gruntu pod konstrukcję nowej drogi.

Budowa pierwszego odcinka Nowolazurowej o długości ok. 2600 m zakończyła się w 2013 roku. Ulica umożliwia przejazd pomiędzy węzłem Salomea w Al. Jerozolimskich a ul. ks. J. Chrościckiego.

Koszt teraz budowanego drugiego odcinka to 78,7 mln zł. Wykonawcą inwestycji jest firma SKANSKA. Zakończenie prac planowane jest na drugą połowę 2015 r.

Cały projekt ulicy „Nowolazurowej” to droga o długości ponad 6 km - od węzła Salomea w Al. Jerozolimskich, poprzez istniejącą ul. Lazurową aż do trasy S8. W przypadku ostatniego odcinka  od ul. Lazurowej do trasy S8 trwają wykupy gruntu pod przyszłą ulicę.

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane