Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Tramwaje przyspieszają

koz 10-09-2015, ostatnia aktualizacja 10-09-2015 11:33

Na razie tramwaje jeżdżą z prędkością 70 km na godzinę al. Zieleniecką, wkrótce tak szybko pojadą też po Moście Marii Skłodowskiej-Curie.

autor: Krzysztof Skłodowski
źródło: Rzeczpospolita

Tramwaje jeżdżące w al. Zielenieckiej – od Teatru Powszechnego do Ronda Waszyngtona osiągają prędkość 70 kilometrów na godzinę.

Tramwaje Warszawskie podwyższyły maksymalną prędkość z dotychczasowych 50 km/h do 70 km/h.

W najbliższym czasie także na Moście Marii Skłodowskiej-Curie prędkość wzrośnie z 50 km/h do 60 km/h. Przy czym - jak zastrzega Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich - ze względu technicznych utrzymane będzie ograniczenie do 45 km/h na dwóch dylatacjach.

Skróci się czas jazdy o ok. 15 s w przypadku al. Zielenieckiej oraz o ok. 30 s w przypadku trasy wiodącej po moście.

Dodatkowo w najbliższych tygodniach na trasie linii nr 2 zostanie także zakończone wprowadzanie priorytetu. Dzięki temu tramwaje będą przejeżdżały praktycznie bez straty czasu przez skrzyżowanie z ul. Myśliborską. Podobnie będzie na przejściu dla pieszych po wschodniej stronie przystanków Stare Świdry. Czas przejazdu skróci się nawet o 3 minuty, poprawi się punktualność kursowania, która teraz zakłócana przez skrzyżowanie z ul. Myśliborską.

jak przypominają urzędnicy już po modernizacji trasy tramwajowej W-Z zniesiono ograniczenie do 30 km/h na Moście Śląsko-Dąbrowskim a dzięki przebudowie sieci trakcyjnej w al. Krakowskiej przy pasie startowym lotniska Okęcie.

Ale to nie koniec. Przedstawiciele władz spółki Tramwaje Warszawskie myślą o zwiększeniu prędkości jazdy także na innych trasach tramwajowych – przede wszystkim na wydzielonych torowiskach oraz o większych odległościach międzyprzystankowych.

Wymaga to m.in. uzgodnień z jednostkami odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo ruchu w Warszawie, a każda zmiana wymaga zatwierdzenia ze strony Inżyniera Ruchu.

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane