Ratusz kupuje nowe tramwaje
Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na zakup tramwajów jedno i dwukierunkowych, niskopodłogowych.
Zamówienie obejmuje zakup 213 tramwajów, w tym 123 tramwajów w zamówieniu podstawowym oraz 90 tramwajów w ramach opcji. Szacunkowa wartość zamówienia to blisko 1,9 mld zł netto (ponad 2,3 mld zł brutto).
W ramach tzw. zamówienia podstawowego będzie to 85 tramwajów dwukierunkowych oraz 18 tramwajów jednokierunkowych o długości do 33 m, a także 20 tramwajów niskopodłogowych jednokierunkowych o długości do 24 m.
W ramach opcji spółka zamawia 45 tramwajów dwukierunkowych o długości do 33 m i 45 tramwajów jednokierunkowych o długości do 33 m.
Tramwaje zostaną skierowane na trasy w ramach powstających nowych projektów linii tramwajowych współfinansowanych przez Unię Europejską m.in. do Wilanowa, na Gocław.
Zamówienie obejmuje specjalistyczne wyposażenie, a także pakiety naprawczy, eksploatacyjny, materiałów niezbędnych do wykonania naprawy głównej oraz wykonywanie napraw powypadkowych w okresie trwania gwarancji. Tramwaje w ramach zamówienia podstawowego powinny być dostarczone do 30 kwietnia 2021 roku, a w ramach opcji do 30 czerwca 2023 roku.
Spółka skorzysta z prawa opcji pod warunkiem posiadania na to środków finansowych. Dostawa pierwszego tramwaju w ramach zamówienia podstawowego planowana jest na przełomie II i III kwartału 2019 roku.
Wykonawcy zainteresowani realizacją zamówienia muszą wykazać się trzyletnim, doświadczeniem w wykonaniu dostaw, co najmniej 15 fabrycznie nowych tramwajów z napędem energoelektronicznym i niską podłogą. Przy czym pojazdy te uzyskały dopuszczenie do eksploatacji (homologację) w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej lub państw, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców.
Jak przypomina ratusz od 2007 r. do stolicy trafiło łącznie 311 nowych tramwajów (15 szt. 120N, 30 szt. 123N, 186 szt. 120Na, 50 sz. 128N i 30 szt. 134N), w tym aż 281 niskopodłogowych. Nowe tramwaje zastąpiły tramwaje 13N, których wiek przekraczał 40 lat a często dochodził do 50 lat. Ostatni aż tak duży kontrakt na dostawę 186 sztuk tramwajów typu 120Na Swing o wartości 1,5 mld zł podpisaliśmy w 2009 roku i był on jednym z największych tego typu w Europie (179 tramwajów uzyskało dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w wysokości 80 proc. wartości netto). 80 tramwajów niskopodłogowych, wprowadzonych do eksploatacji w 2015 roku, również uzyskało dofinansowanie 80 proc.
Pierwszy Swing wyprodukowany przez Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz S.A. przyjechał do Warszawy w maju 2010 roku, a już 12 czerwca rozpoczął regularne kursowanie.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.