Nowa ścieżka rowerowa nad Wisłą. Ale dopiero za rok
Z Bielan będzie można pojechać na Mokotów Nadwiślańskim Szlakiem Rowerowym. Całość ma być gotowa za rok.
To nie będzie tylko szybko trasa dla rowerów, ale też równoległe ciągi pieszo-rowerowe do wolniejszej jazdy tłumaczy Bartos Milczarczyk, rzecznik stołecznego ratusza
Miasto ogłosiło przetarg na centralny odcinek Nadwiślańskiego Szlaku Rowerowego, który będzie prowadził z Łomianek do Konstancina. . W ramach tej inwestycji powstaną nie tylko pasy i ścieżki rowerowe, ale również szerokie promenady pieszo-rowerowe, biegnące tuż nad brzegiem rzeki. Te ostatnie mają mieć po 10 metrów szerokości.
Zgodnie z warunkami przetargu prace nad główną częścią trasy zostaną podzielone na cztery etapy. W pierwszym z nich powstanie odcinek od Mostu M. Skłodowskiej-Curie do ul. Boleść. Następnie wykonany zostanie etap pomiędzy Mostem Poniatowskiego i Cyplem Czerniakowskim, do wysokości ul. Zaruskiego. - Obie te części połączy ścieżka rowerowa budowana w ramach trwającej modernizacji nadwiślańskich bulwarów – informuje Magdalena Żukowska, z zespołu prasowego stołecznego ratusza. Dodaje, że kolejny odcinek zostanie przygotowany wzdłuż ul. Czerniakowskiej, od ul. Zagórnej do ul. Wolickiej, a w ostatnim etapie w ciągu ul. Wał Zawadowski powstaną nowe, szerokie pobocza, udostępnione dla ruchu rowerowego.
Powstaną tam też urządzenia spowalniające ruch uliczny. Łącznie w ramach zamówienia przygotowanych zostanie ponad 16 km tras rowerowych, z czego 12, 15 m to zupełnie nowe połączenia, budowane od podstaw. Łącznie Szlak obejmie 34 km, w tym 27 km całkiem nowych dróg dla rowerów. – Całość ma kosztować 17 mln złotych i będzie gotowa latem przyszłego roku – mówi Bartosz Milczarczyk, rzecznik stołecznego ratusza.
W poniedziałek na budowanym południowym odcinku szlaku przy Wale Zawadowskim pojawiła się osobiście prezydent miasta Hanna Gronkiewicz-Waltz. – W stolicy jest ponad 300 km tras dla rowerów, najwięcej w Polsce- chwaliła się. Jednak stołeczne ścieżki i drogi rowerowe nie tworzą jednej spójnej sieci, a rwą się często nagle i bezmyślnie. - Systematycznie łączymy istniejące już drogi, dobudowując brakujące odcinki lub wytyczając specjalne pasy dla rowerzystów tam, gdzie brakuje ich najbardziej – tłumaczyła Gronkiewicz Waltz. Dodała, że warszawiacy coraz chętniej wybierają dwa kółka i lubią spędzać czas nad Wisłą, którą ratusz stara się przybliżyć porządkując miejskie plaże, remontując bulwary, inwestując w plażową infrastrukturę.
Rowerzyści dostali w poniedziałek inny prezent od miasta. Otwarta została nowa droga rowerowa wzdłuż ulicy Jagiellońskiej. Rowerzyści zyskali około 1700 metrów przejazdu od ul. św. Cyryla i Metodego do ronda Starzyńskiego.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.