Tak flirtują mężczyźni
W Warszawie mężczyźni podrywają metodą na szpanera lub pakera. W Małopolsce – kreują się na opiekuńczych i ludzi sukcesu. A na Pomorzu poszukiwani są żartownisie. Najmniej szans u pań mają lanserzy i gangsterzy. – Panowie muszą pamiętać, że to kobieta chce być we flircie główną bohaterką – komentuje dr Joanna Heidtman, psycholog społeczny.
Jakie metody flirtowania wykorzystują mężczyźni w Polsce? Jak uwieść kobietę pełną życia, która lubi zabawę i krótkotrwałe relacje? To sprawdzili ankieterzy Akademii Flirtu AXE na miarodajnej próbie tysiąca osób.
Akademia przeprowadziła badania dotyczące flirtu, aby poznać potrzeby kobiet i mężczyzn oraz żeby odkryć tajemnice podrywania. Wyniki badań wskazały na sposoby, dzięki którym mężczyźni będą czuć się pewniej w grze damsko-męskiej.
Na podstawie przeprowadzonych badań zdefiniowano aż 11 metod flirtowania, którymi posługują się mężczyźni. Większość sposobów częściej znana jest kobietom niż mężczyznom. Najpopularniejsze i najskuteczniejsze to żartowniś i romantyk. Do bardzo dobrze przyjmowanych należą również człowiek sukcesu, indywidualista-pasjonat-podróżnik, intelektualista-artysta. Źle są odbierani szpaner, paker-mięśniak, lanser i gangster. Bad boy-buntownik i imprezowicz to średnio popularne metody flirtu.
Przede wszystkim zabawa
Raport pokazuje, że najbardziej znaną, najczęściej wykorzystywaną, a zarazem najskuteczniejszą metodą jest podryw na żartownisia. Mężczyzna, który chciałby wykorzystać ten sposób flirtowania, musi wykazać się przede wszystkim kreatywnością i poczuciem humoru. Przy nim żadna kobieta nie może się nudzić. Tego typu flirt to głównie zabawa i oderwanie się od rzeczywistości. Najchętniej w ten sposób są uwodzone kobiety z Pomorza (każda z Pomorzanek chętnie poflirtuje w ten sposób). Jednocześnie liderami kreatywnego i zabawnego flirtu są mężczyźni z Górnego Śląska (uważa tak 79 proc. kobiet i mężczyzn).
Panie cenią sobie poczucie bezpieczeństwa, które chciałyby mieć zapewnione przez mężczyznę odnoszącego sukcesy, posiadającego pasje życiowe. Dlatego bardzo popularną metodą jest romantyk. Typ opiekuńczy, który troszcząc się o kobietę będzie doskonale rozumiał jej potrzeby. Dodatkowo w oczach płci pięknej dobrze wypadają również ludzie sukcesu, pasjonaci i intelektualiści.
Okazuje się, że poważnych romantyków, dążących do sukcesu, spotkamy w Małopolsce. Natomiast romantycy z artystycznymi duszami to przede wszystkim Górny Śląsk. Mają oni największe szanse zdobycia względów wśród kobiet wyniosłych, zarozumiałych i potrzebujących podziwu. Są to humorzaste panie, które liczą na dłuższy związek.
Według kobiet mężczyzn z pasją można spotkać w województwie łódzkim i na Mazowszu. 31 proc. pań właśnie w tym regionie spotkało się z oryginalnym flirtem, w trakcie którego panowie pokazywali się jako posiadający różnorodne zainteresowania i ciekawe hobby.
- Nie jest dziwne, że kobiety najbardziej cenią sobie style określane jako żartowniś oraz romantyk. Wiąże się to ze sposobem postrzegania flirtu przez kobiety. Dla płci pięknej flirt to nie są zawody, polowanie i podchody z wygraną, ale zabawa, radosne i ekscytujące chwile, w których mogą poczuć się wyjątkowo.
Kobiety flirtując chcą być adorowane i skupiać na sobie uwagę mężczyzn. Tymczasem lanser, człowiek sukcesu (często też pasjonat) są skupieni przede wszystkim na sobie - komentuje dr Joanna Heidtman, psycholog społeczny. - Nic tak nie nudzi pań, jak sytuacje, w których flirt zamienia się nagle w monolog mężczyzny o jego pasjach, pracy, dokonaniach.
Obciachowe metody
Do najmniej pożądanych metod flirtu należą te, które charakteryzują się brakiem finezji i są kojarzone z tzw. "obciachem". Szpaner, paker i gangster są taktykami najczęściej odrzucanymi przez obydwie płci. Kobiety też nie lubią flirtować w stylu lansera, uważając go za żenujący, ale jednocześnie stwierdzają jego wysoką skuteczność. Należy też zauważyć, że panowie zdecydowanie przychylniej niż panie patrzą na sposoby, w których można zaszpanować dużymi bicepsami i znajomościami w różnych środowiskach.
Według kobiet sprawy kłopotliwe rozwiązują mężczyźni z Dolnego Śląska i województwa lubuskiego. Aż 49 proc. pań z tego regionu było uwodzonych metodą typu gangster. Panowie jednak nie przyznają się do tego typu taktyk - zaledwie 4 proc. mężczyzn z regionu Dolny Śląsk i województwo lubuskie stwierdziło, że wykorzystuje ten sposób flirtowania.
Warto zwrócić uwagę na fakt, że najczęściej metodami typu lanser (59 proc.), szpaner (55proc.) i paker (52 proc.) flirtowano z kobietami z województwa łódzkiego i Mazowsza.
Takie taktyki oddziałują przede wszystkim na kobiety typu blachara-maskotka. Nie mają one potrzeb wyższych i są wyrachowane.
Tak też można, ale czy warto?
Buntownik i imprezowicz to metody należące do akceptowanych, ale nie są one sposobami wyjątkowo efektywnymi. Bad boy jest najmniej znany wśród mężczyzn z Wielkopolski (16 proc.), którzy też należą do grupy panów najrzadziej wykorzystujących tę metodę (7 proc.). Taktykę niegrzecznego chłopca zdecydowanie znają panowie z Górnego Śląska (66 proc.). Metodę bad boy stosuje co 4 mężczyzna z tego regionu. Liderami wśród buntowników są panowie z Małopolski - 38 proc. flirtuje z kobietami używając tej metody.
Najmniej imprezowiczów znajdziemy w Małopolsce. Poważni romantycy, lubiący czasem zaszpanować, najrzadziej wykorzystują ten sposób - 16 proc. panów z Małopolski przyznało się do flirtowania w stylu imprezowicza. Natomiast najbardziej rozrywkowych panów znajdziemy na Górnym Śląsku i Wschodzie. Buntownik i imprezowicz to metody flirtu, które przypadną do gustu kobietom młodym, przyjacielskim, pełnym życia, lubiącym zabawę i krótkotrwałe relacje.
dr Joanna Heidtman zwraca uwagę na to, że we flirtowaniu, tak jak w innych dziedzinach, obowiązują w danych regionach, miejscach i społecznościach różne pojęcia dotyczące tego, jakie zachowanie czy wygląd są w dobrym bądź w złym guście. - W niektórych miejscach paker i gangster będą wzorem "prawdziwego mężczyzny", ale w innych kompletnym "obciachem", z którym dziewczyna nie zechce mieć nic wspólnego. Dlatego zawsze warto wiedzieć, gdzie należy z pewnych metod zrezygnować - radzi psycholog.
JAK ZDOBYĆ SERCE KOBIETY
Charakteryzuje go luz, poczucie humoru, skupienie na chwili. Przy nim można oderwać się od dnia codziennego.
- Żartowniś - kreatywny, zabawny, nie można się z nim nudzić.
każda kobieta poczuje się bezpieczna.
- Romantyk-opiekun - uczuciowy, troskliwy, rozumiejący. Przy nim
i szybkim samochodzie. Flirtując ukazuje perspektywę lepszego, ułożonego, szczęśliwego życia.
- Człowiek sukcesu - elegancki mężczyna w dobrze skrojonym garniturze
zainteresowania, ciekawe hobby. Flirtuje w oryginalny sposób, stawiając na nowość i aktywność.
- Indywidualista-pasjonat-podróżnik - nietypowe zajęcie, różnorodne
można odnaleźć pasję, szeroką wiedzę, zaangażowanie w kulturę. Flirt na pewno będzie pobudzał umysł i duszę.
- Intelektualista-artysta - w mężczyźnie flirtującym w ten sposób
samochodem, markowym zegarkiem. Zdecydowany na osiągnięcie celu.
- Szpaner - to bardziej podryw niż flirt. Pragnie zaimponować kasą,
muskularny wygląd, siłę, sport.
- Paker-mięśniak - również jasno dąży do określonego celu. Podrywa na
Ma nieograniczone kontakty.
- Gangster - pokazuje kobiecie, że potrafi rozwiązać każdy problem.
status społeczny. Bywa w dobrym towarzystwie.
- Lanser - prestiż, elitarność, markowe gadżety. Demonstruje swój
arogancja to jego cechy charakterystyczne. Flirtuje przede wszystkim poprzez zabawę.
- Imprezowicz - zna trendy, muzykę i kogo należy. Pewność siebie i
perspektywę lekkiego życia, pełnego przygód.
- Bad boy-buntownik - niezależny, pewny siebie. Flirtując ukazuje
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.