Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Zamknęli połowę mostu. Są korki

Marek Kozubal 07-11-2013, ostatnia aktualizacja 12-11-2013 09:34

Zaczął się najtrudniejszy dla kierowców remont mostu Grota-Roweckiego. Na trasie AK są gigantyczne korki

Trasa AK, na której już trwają prace, codziennie się korkuje
autor: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Trasa AK, na której już trwają prace, codziennie się korkuje

W związku z remontem Trasy AK zostały zamknięte kolejne łączniki mostu Grota-Roweckiego oraz północne przęsło przeprawy.

Wyłączone z ruchu są, a następnie wyburzone, trzy estakady łączące Trasę AK z ul. Modlińską i Jagiellońską oraz Wisłostradą (jedna na prawym brzegu, dwie na lewym brzegu Wisły).

Dotychczas robotnicy zamknęli trzy takie łączniki, co spowodowało gigantyczne korki na moście. Teraz przejazd zostanie dodatkowo utrudniony przez fakt, że od ul. Gwiaździstej do Powązkowskiej zwężone będą wewnętrzne (lewe) pasy obydwu jezdni. Zamknięta jest połowa przeprawy. Ruch samochodów został przeniesiony na północną część mostu. Jak zapewniają drogowcy, kierowcy mają do dyspozycji po dwa pasy ruchu.

Korki na przeprawach

Takie zmiany będą obowiązywały przez rok. W październiku 2014 roku ruch aut zostanie przeniesiony na południową część mostu.

– W niedzielę rozpocznie się frezowanie na moście, będą też rozstawiane barierki oddzielające jezdnie oraz naklejane oznaczenie na jezdni 
– mówi Janusz Galas ze stołecznego biura drogownictwa. Apeluje do kierowców, aby w weekend kierowali się na inne przeprawy.

Sęk w tym, że już teraz korki tworzą się na moście Marii Curie-Skłodowskiej (tam przeniósł się ruch części pojazdów po wyburzeniu w poprzednim miesiącu trzech estakad). Ograniczony jest też ruch na Trasie Łazienkowskiej, gdzie kilka miesięcy temu też rozpoczął się remont generalny. Czasowo może być również zamykany ruch na moście Świętokrzyskim. To związane jest z kolei ze szczytem klimatycznym, który od 11 listopada będzie się odbywał na Stadionie Narodowym. Goście pod ochroną BOR i policji będą tamtędy jeździli m.in. do biblioteki UW (na posiłki), a także do hoteli znajdujących się w Śródmieściu.

Dodatkowy parking

Urzędnicy starają się łagodzić skutki paraliżu na moście Grota-Roweckiego.

Liczą, że w poruszaniu się po Warszawie pomoże zakaz ruchu dla tirów w godz. 6–22. Ma on obowiązywać na trasie S8 od ul. Lazurowej i dalej na Trasie AK i Trasie Toruńskiej do ul. Marywilskiej, a także na południowej obwodnicy Warszawy (S2) od al. Krakowskiej do Puławskiej.

Na skrzyżowaniu ul. Nocznickiego i Kasprowicza na Bielanach wytyczone zostały dodatkowe pasy do skrętu w lewo (z ul. Nocznickiego w Kasprowicza) i w prawo (z ul. Kasprowicza w Nocznickiego). To rozwiązanie ma ułatwić zjazd z trasy mostu Skłodowskiej-Curie. Z kolei na skrzyżowaniu ul. Wólczyńskiej i Nocznickiego budowany jest w ekspresowym tempie pas do skrętu w lewo z ul. Wólczyńskiej (z kierunku Izabelina) w ul. Nocznickiego.

– Końcówka trasy mostu Skłodowskiej-Curie zostanie wykorzystana na parking. Będzie on miał  25–30 metrów szerokości i 280 metrów długości – mówi Wiesław Witek, dyrektor Biura Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym. Samochody będą parkować po obu stronach jezdni.

– Na 8 tys. metrów kwadratowych  zmieści się ok. 400 samochodów, czyli tyle, ile na średniej wielkości parkingu P+R – dodaje dyrektor. Urzędnicy liczą, że kierowcy w tym miejscu zostawią samochody i przesiądą się do metra lub tramwaju.

W związku z remontem autobusy linii: 114, 118, 122, 145, 518 i 732 zmienią trasy.

Kolejne wyłączenia z ruchu planowane są na 2014 i 2015 r. – zamknięty będzie przejazd ul. Gdańską pod trasą, utrudniony ruch będzie na ulicach Mickiewicza, Słowackiego, Powązkowskiej i Broniewskiego.

Umowę na przebudowę Trasy AK i mostu Grota-Roweckiego GDDKiA podpisała w lipcu. Remont, który będzie kosztował 796 mln zł, wykonuje czeska firma Metrostav. Zakończenie wszystkich prac planowane jest na październik 2015 r.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane