Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Logo przerosło oczekiwania

Robert Rybarczyk 10-12-2010, ostatnia aktualizacja 12-12-2010 12:01

Z konkursu na zmianę symbolu zoo robi się pospolite ruszenie. – Od trzech dni wszyscy nas proszą, żeby rozszerzyć propozycje, nie ograniczać się do tych, co są – przyznają w zoo.

źródło: materiały prasowe
Liczba  naszych propozycji wzrosła do ośmiu. Do już zaprezentowanych znaków graficznych dołączyły trzy nowe. Głosować można na stronie
źródło: materiały prasowe
Liczba naszych propozycji wzrosła do ośmiu. Do już zaprezentowanych znaków graficznych dołączyły trzy nowe. Głosować można na stronie

Dzwonią profesorowie ASP, przedstawiciele agencji reklamowych i projektowych, studenci. Nawet „bardzo ważna osoba z ratusza” – jak mówią przedstawiciele zoo. Wszyscy z apelem, by wybór nowego logo zoo był wieloetapowy, nie zamykał się 2 stycznia, jak pierwotnie zaplanowali przedstawiciele ogrodu.

– Przyznaję, konkurs ten przerósł nasze wyobrażenia i oczekiwania. Po prostu nie spodziewaliśmy się aż tak ogromnego odzewu na naszą propozycję zmiany logo. Musimy się zastanowić, co dalej z tym robić – zapowiada Ewa Zbonikowska, wiceszefowa zoo.

A odzew jest nieprawdopodobny. Na konkurs, który zoo ogłosiło razem z „ŻW”, odpowiedziało już ponad dwa tysiące ludzi z całego świata. Na forach poświęconych ogrodom zoologicznym rozpętała się burzliwa dyskusja. Również na naszej stronie blog.zw.com.pl/rybawzoo, na której można do 2 stycznia głosować na zaproponowane przez zoo nowe logo.

Lecz zoo szykuje zmiany. – Po takim odzewie nie chcemy się teraz ograniczać. Chyba trzeba będzie zorganizować kilka etapów konkursu, powołać jury ekspertów. Na pewno nie chcemy podejmować żadnych pochopnych decyzji. W przyszłym tygodniu ogłosimy, co robimy dalej – zapowiada Ewa Zbonikowska.

Tym bardziej że kolejne firmy – poza PZL, które zaprojektowało pierwszych pięć propozycji nowego logo – zgłaszają się z chęcią darmowego przygotowania logo dla ogrodu.

Agnieszka Krawczyk z Planu B (wykonali projekt systemu informacji wizualnej dla Muzeum Fryderyka Chopina w Żelazowej Woli) opowiada, jak doszło do zaprojektowania logo. – Wzięliśmy udział w konferencji organizowanej przez Society for Environmental Graphic Design w Nowym Jorku. To nas zainspirowało, by zrobić logo zoo. Poszliśmy z tymi trzema projektami do stołecznego ogrodu. Chodziło nie tylko o logo, ale głównie o cały system oznakowania, markę, która może być wykorzystana do produkcji gadżetów oraz całej spójnej wizualnej oprawy instytucji – mówi Krawczyk.

Ale nie było w tamtym momencie ustalonego budżetu na realizację systemu identyfikacji w zoo. Sprawa umarła.

Odżyła przy okazji konkursu na nowe logo. Plan B włączył się do akcji i także za darmo przesyła swoje propozycje. Szefowie zoo zgodzili się je również dołączyć do już zamieszczonych.

Czytaj więcej na blog.zw.com.pl/rybawzoo/

Oddaj głos w naszym plebiscycie!

Życie Warszawy

Najczęściej czytane