Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Ratusz wchodzi do gry o nowe logo zwierzyńca

rr 28-12-2010, ostatnia aktualizacja 29-12-2010 22:34

Już 3095 osób do wczoraj zagłosowało w konkursie na nowe logo ogrodu. Syrenkę wypierają dwa białe misie, które przejdą do kolejnego etapu.

Musztardowy miś z szabelką zdobył do tej pory 20 proc. głosów (Autor: Agencja PZL)
źródło: Materiały projektanta
Musztardowy miś z szabelką zdobył do tej pory 20 proc. głosów (Autor: Agencja PZL)

Ponieważ zoo jest spółką miejską i ratusz daje pieniądze na utrzymanie ogrodu, przedstawiciele władz Warszawy chcieliby włączyć się do konkursu na zmianę logo. Ratusz zaproponował spotkanie. Odbędzie się ono 4 stycznia. Czyli dwa dni po tym, jak wyniki głosowania i opinie naszych czytelników przekażemy szefom zoo. 2 stycznia zamykamy głosowanie na nowy symbol ogrodu.

Więcej na temat nowego logo czytaj na blog.zw.com.pl/rybawzoo

– Powinien powstać znak spójny z identyfikacją wizualną miasta. Dla nas ważne jest budowanie wspólnego przekazu komunikacyjnego. Setki tysięcy złotych z budżetu Warszawy przeznaczane na utrzymanie i modernizację zoo powinny pracować na rzecz promocji miasta. Zwłaszcza że zoo jest jedną z ważnych atrakcji miejskich – mówi Andrzej Mańkowski, zastępca dyrektora miejskiego Biura Promocji.

Opinie czytelników na temat logotypów, zaproponowanych przez agencje reklamowe i projektowe, do tej pory są skrajne. Wśród 142 wpisów na naszych stronach internetowych są zachwyty typu: „Poza 4 (logo nr 4 w konkursie – przyp. red.) wszystkie są fajne. Jedne mniej, drugie bardziej”. Ale zdecydowanie więcej jest osób narzekających na dziewięć dotychczasowych propozycji: „Wszystkie powyższe logo to kwintesencja siermiężności”. Albo wręcz sugerujące, że: „Szczerze mówiąc, nowe logo jest potrzebne zoo jak niedźwiedziowi piąta noga”.

O dziwo – logo nr 2, czyli niezbyt przyjaźnie potraktowany przez głosujących miś musztardowy z szabelką w łapie, wyglądający jak król Zygmunt III Waza na kolumnie, zyskał do tej pory aż 20 proc. głosów. Zaś najwięcej, bo 29 proc., logo nr 4, czyli dwa białe misie na zielonych literach tworzących napis „zoo”.

Olga Zbonikowska z zoo, która wiele razy organizowała podobne konkursy na np. imię dla jakiegoś zwierzaka, twierdzi, że anonimowo ludzie prędzej będą się wypowiadali nieprzychylnie o jakimś projekcie, niż go chwalili.

Dyrektor ogrodu Andrzej Kruszewicz przyznaje, że dopiero po spotkaniu z ratuszem będzie wiadomo, na jakich zasadach odbędzie się drugi etap konkursu. Zaś wiceszefowa zoo Ewa Zbonikowska dodaje, że zmiana logo wiąże się ze sporymi wydatkami i ratusz musi je najpierw zaakceptować.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane