Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

HGW przegrywa w sieci

koz 22-09-2013, ostatnia aktualizacja 22-09-2013 14:44

Przedstawiciele Warszawskiej Wspólnoty Samorządowej twierdzą, że fanpage HGWMusiOdejsc na facebooku przebił liczbę fanów oficjalnego fanpage'a Hanny Gronkiewicz-Waltz

autor: Jerzy Dudek
źródło: Fotorzepa

Zwolennicy odwołania z funkcji prezydenta stolicy Hanny Gronkiewicz – Waltz informują, że stało się tak w nocy z 20 na 21 września. „Profil założony przez sympatyków akcji referendalnej wystartował 19 maja, by już po 4 miesiącach mieć ponad 8 tys. fanów, czyli więcej niż fanpage prezydent Warszawy od 17 września 2010 r., czyli w 3 lata" – obwieścili.

Moderatorzy profilu publikują niemal codziennie  tzw. memy, czyli obrazki z treścią przedstawioną w formie satyrycznej. Średnio jednego mema ogląda 11,5 tys. osób, a 80 udostępnia go swoim znajomym.

Dla porównania każdy nowy post na oficjalnym profilu prezydent stolicy – podkreślają przedstawiciele WWS - ogląda prawie czterokrotnie mniej, bo jedynie 3 tys. osób, a udostępniają średnio 2 osoby.

-Przekonanie internautów do pójścia do referendum jest jednym z kluczowe dla frekwencji. To są przecież ludzie z młodszego pokolenia, którzy w dużej mierze popierali wcześniej PO lub nie głosowali w ogóle. Przegranie bitwy o Internet to także bardzo prestiżowa i być może decydująca porażka Hanny Gronkiewicz-Waltz, która udowadnia, że jest analogowym prezydentem nie radzącym sobie w cyfrowym świecie. - uważa Piotr Guział, lider Warszawskiej Wspólnoty Samorządowej.

Najpopularniejszy mem to „Eksmisja Łączniczki Danusi" - 95 tys. osób zasięgu, 1500 udostępnień. Za najbardziej przebojowe memy można uznać też dodany 29 maja, o utraceniu przez Hannę Gronkiewicz-Waltz dotacji na zarządzanie ruchem na skrzyżowaniach, który udostępniło w kilka dni prawie 900 osób, a  jego zasięg wyniósł prawie 60 tys. osób. Kolejnym był mem „Chytra baba z Ratusza", dodany na stronę 31 maja, który dotarł w kilka dni do ponad 50 tys. osób i miał ponad 700 udostępnień.

Jak informuje WWS łącznie przez 4 miesiące działania zasięg fanpage'a wyniósł ponad 400 tys. niepowtarzalnych użytkowników, z czego 75 proc. to mieszkańcy Warszawy.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane