Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Rzecznik konsumentów kontra ubezpieczyciel

koz 02-11-2014, ostatnia aktualizacja 02-11-2014 10:59

Miejskiego Rzecznika Konsumentów, będzie reprezentował mieszkańców zdecydowanych dochodzić roszczeń w postępowaniu grupowym od Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie Europa SA.

autor: Radek Pasterski
źródło: Fotorzepa

Pierwszą grupę tworzą konsumenci, którzy w różnych okolicznościach przystąpili, a następnie zrezygnowali z umowy ubezpieczenia grupowego z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym o nazwach: Kwartalne Zyski, Nature Premium oraz Enterprise.

Druga grupa obejmuje konsumentów, którzy przystąpili do umowy ubezpieczenia grupowego z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym o nazwach: Pareto, Pareto II, Libra, Libra II, Libra, dotychczas nie zrezygnowali z ubezpieczenia i nadal opłacają składki. Konsumenci zamierzają dochodzić od ubezpieczyciela zwrotu kwot, jakie przedsiębiorca ten uzyskuje – ich zdaniem – bezpodstawnie, powodując uszczerbek majątkowy po stronie konsumentów. Zamierzają dochodzić roszczeń na podstawie przepisów ustawy z dnia 17 grudnia 2009 r. o dochodzeniu roszczeń w postępowaniu grupowym.

Miejski Rzecznik Konsumentów w Warszawie wyraziła gotowość do występowania jako reprezentant obu organizujących się grup konsumentów i wniesienia pozwów zbiorowych. Do prowadzenia postępowania konsumenci wybrali Kancelarię Prawniczą „Lengiewicz Wrońska Berezowska i Wspólnicy", z którą Miejski Rzecznik Konsumentów zawarła umowę. Więcej informacji można uzyskać kontaktując się z kancelarią pod numerem: 723 452 572. Zapytania w tej sprawie można też kierować na adres konsument@um.warszawa.pl

Przypomnijmy, 30 kwietnia sukcesem zakończył się trwający ponad 3 lata proces w postępowaniu grupowym, w którym Miejski Rzecznik Konsumentów występowała jako reprezentant 1247 konsumentów przeciwko mBank SA (dawniej BRE Bank SA).

Sąd Apelacyjny w Łodzi oddalił apelację banku od wyroku Sądu Okręgowego z dnia 3 lipca 2013 r. Sąd II instancji podzielił stanowisko Sądu Okręgowego i uznał odpowiedzialność banku wobec konsumentów. Bank pobierał od konsumentów raty kredytu w oparciu o postanowienie umowne, które Sądy uznały za klauzulę niedozwoloną, niewiążącą członków grupy. Klauzula ta bowiem w sposób niejednoznaczny określała parametry zmienności oprocentowania kredytu, dawała bankowi możliwość swobodnego, pozbawionego kontroli ustalania wysokości rat. Ustalanie przez bank wysokości odsetek ponad poziom określony w dniu zawarcia kontraktu nie miało umocowania w umowie, a zawyżanie rat spowodowało uszczerbek majątkowy po stronie konsumentów.

Prawa konsumentów w Warszawie Podstawowym zadaniem Miejskiego Rzecznika Konsumentów jest udzielanie bezpłatnych porad i informacji o obowiązujących regulacjach prawnych oraz możliwości ich wykorzystania.

Na stronie www.konsument.um.warszawa.pl mieszkańcy stolicy mogą zapoznać się z bogatym materiałem na temat praw konsumentów w poszczególnych segmentach rynku.

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane