Dwie trzecie Północnego już nad Wisłą
Drugie z przęseł nurtowych mostu Północnego zamontowali drogowcy na podporach. Trzecie jest jeszcze nad Bałtykiem.
Stalowy element waży 460 ton i mierzy 63 m. Potężne siłowniki podnosiły go na czterech stalowych linach z barki, która była zacumowana na rzece między Bielanami i Białołęką.
Spektakularnej operacji podnoszenia przyglądali się z obu brzegów Wisły plażowicze. Po południu przęsło nurtowe było osadzone na podporach. W przyszłości pojadą tędy samochody i autobusy – z Białołęki na Bielany. Teraz co najmniej dwa tygodnie potrwa spawanie elementów konstrukcji.
Od 18 kwietnia nad Wisłą zamontowane jest drogowe przęsło, które przeniesie ruch z Bielan na Białołękę. Na trzecim przęśle będą tory tramwajowe dla linii między węzłem Młociny a Tarchominem. Ten element ma wypłynąć do Warszawy z Gdyni pod koniec maja.
– W czerwcu wszystkie trzy przęsła będą zamontowane – zapowiada rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych Agata Choińska.
Koszt Trasy Mostu Północnego to 1 mld 72 mln zł. To pierwsza przeprawa przez Wisłę w Warszawie od 2002 roku, kiedy został otwarty most Siekierkowski. Północny ma odciążyć najbardziej zakorkowany most w Polsce, czyli Grota-Roweckiego. Oficjalny termin zakończenia budowy to grudzień tego roku, ale inwestycja ma opóźnienie. Wykonawca tłumaczy się m.in. czterema falami powodziowymi, z powodu których budowę trzeba było ewakuować.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.