Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Dwie trzecie Północnego już nad Wisłą

kmaj 10-05-2011, ostatnia aktualizacja 10-05-2011 20:56

Drugie z przęseł nurtowych mostu Północnego zamontowali drogowcy na podporach. Trzecie jest jeszcze nad Bałtykiem.

autor: Kuba Kamiński
źródło: Fotorzepa

Stalowy element waży 460 ton i mierzy 63 m. Potężne siłowniki podnosiły go na czterech stalowych linach z barki, która była zacumowana na rzece między Bielanami i Białołęką.

Spektakularnej operacji podnoszenia przyglądali się z obu brzegów Wisły plażowicze. Po południu przęsło nurtowe było osadzone na podporach. W przyszłości pojadą tędy samochody i autobusy – z Białołęki na Bielany. Teraz co najmniej dwa tygodnie potrwa spawanie elementów konstrukcji.

Od 18 kwietnia nad Wisłą zamontowane jest drogowe przęsło, które przeniesie ruch z Bielan na Białołękę. Na trzecim przęśle będą tory tramwajowe dla linii między węzłem Młociny a Tarchominem. Ten element ma wypłynąć do Warszawy z Gdyni pod koniec maja.

– W czerwcu wszystkie trzy przęsła będą zamontowane – zapowiada rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych Agata Choińska.

Koszt Trasy Mostu Północnego to 1 mld 72 mln zł. To pierwsza przeprawa przez Wisłę w Warszawie od 2002 roku, kiedy został otwarty most Siekierkowski. Północny ma odciążyć najbardziej zakorkowany most w Polsce, czyli Grota-Roweckiego. Oficjalny termin zakończenia budowy to grudzień tego roku, ale inwestycja ma opóźnienie. Wykonawca tłumaczy się m.in. czterema falami powodziowymi,  z powodu których budowę trzeba było ewakuować.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane