Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Ratusz: dokończenie bulwarów nie jest zagrożone

12-02-2015, ostatnia aktualizacja 12-02-2015 05:30

jeszcze w lutym rozpoczną się ostatnie prace przy budowie pierwszego etapu bulwarów wiślanych - zapowiada ratusz.

autor: Jerzy Dudek
źródło: Fotorzepa

Na kilometrowym odcinku między mostem Śląsko-Dąbrowskim i ul. Boleść powstała m.in. droga rowerowa oraz miejsca do cumowania łodzi.

Jak podali urzędnicy 6 lutego  teren budowy bulwarów został przejęty od dotychczasowego wykonawcy - Hydrobudowy Gdańsk, która złożyła wniosek o upadłość. Obecnie miasto dokonuje inwentaryzacji zrealizowanych prac.

Według zapewnień ratusza wykonanych zostało blisko 90 proc. prac na pierwszym etapie budowy bulwarów, czyli na blisko kilometrowym odcinku między mostem Śląsko-Dąbrowskim i ul. Boleść. Najmniej zaawansowane są roboty związane z infrastrukturą rzeczną.

Miasto podkreśla, że dokończenie budowy całych bulwarów nie jest zagrożone.

- Mimo konieczności rozwiązania umowy z Hydrobudową Gdańsk robimy wszystko, aby pierwszy etap budowy bulwarów zakończyć jak najszybciej. Dlatego też zaangażowaliśmy miejską jednostkę, czyli Zakład Remontów i Konserwacji Dróg, która jest gwarantem szybkiego i sprawnego dokończenia prac – przekonuje cytowany w komunikacie miasta wiceprezydent Warszawy Michał Olszewski.

Miasto nie podaje żadnego terminu ukończenia pierwszego etapu przebudowy bulwarów, ale zapowiada, że "wkrótce warszawiacy oraz turyści odwiedzający stolicę będą mogli cieszyć się kolejnym atrakcyjnym miejscem nad rzeką".

Przy deptaku nad rzeką jest już pawilon rekreacyjno-usługowy, droga rowerowa oraz miejsca do cumowania statków i łodzi. Nabrzeże zostało zaprojektowane z myślą o osobach niepełnosprawnych oraz rodzicach z dziećmi w wózkach. Zmodernizowane i połączone z bulwarami przejścia podziemne pod Wisłostradą są także przystosowane dla rowerzystów - podkreśla stołeczny ratusz.

Tematem budowy bulwarów wiślanych zajmą się także stołeczni radni. W porządku obrad najbliższej, czwartkowej, sesji rady miasta znalazł się punkt poświęcony informacji prezydent Warszawy nt. "planów kontynuacji prac przy bulwarach wiślanych i potencjalnych zagrożeń związanych z utratą środków Unii Europejskiej".

PAP

Najczęściej czytane