Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Znów rozpatrują wnioski na przebudowę Grota-Roweckiego

kea 29-10-2012, ostatnia aktualizacja 31-10-2012 05:23

GDDKIA rozpoczęła już ponowną ocenę wniosków o dopuszczenie do udziału w przetargu na projektowanie i przebudowę Mostu Grota-Roweckiego

autor: Radek Pasterski
źródło: Fotorzepa

W postępowaniu biorą udział dwa podmioty wykluczone wcześniej przez GDDKIA na podstawie artykułu 24.1.1.a Prawa Zamówień Publicznych traktującego o nierzetelnych wykonawcach.

Jak tłumaczą pracownicy GDDKiA, procedura wyboru wykonawców, w związku z wyrokiem sądu, przedłuży się o około 3 miesiące.

- Podpisanie umowy planujemy na kwiecień 2013 roku, a zakończenie budowy po 27 miesiącach - zapowiadają.

Ponowne rozpatrzenie wniosków nakazał GDDKIA sąd, który wskazał, że niesolidność wykonawcy nie jest tożsama z brakiem jego profesjonalizmu zawodowego. Jednocześnie sąd nie zakwestionował słuszności zerwania umów przez GDDKIA z nierzetelnymi wykonawcami. Prawo do złożenia skargi kasacyjnej na dzisiejszy wyrok sądu przysługuje wyłącznie Prezesowi Urzędu Zamówień Publicznych.

Wcześniej Krajowa Izba Odwoławcza, wyrokiem z 6 czerwca 2012 roku, potwierdziła w całości zasadność wykluczenia przez GDDKiA dwóch firm: NDI oraz Alpinie Bau z postępowania na Most Grota.

GDDKiA odstąpiła od kontraktu „Budowa autostrady płatnej A1 odcinek od węzła Świerklany (bez węzła) do granicy Państwa z Republiką Czeską w Gorzyczkach" podpisanego z konsorcjum Alpine Bau GmbH ze względu na notoryczne uchylanie się wykonawcy od realizowania warunków kontraktu. W chwili wypowiedzenia umowy stan zaawansowanie prac budowlanych na tym odcinku A1 powinien sięgać 85 proc., a wynosił jedynie 50 proc. Wykonawca 18,3-kilometrowego odcinka autostrady A1 nie tylko stale uchylał się od prowadzenia robót, a dodatkowo w ramach podjętych jedynie częściowo obowiązkowych prac stale dochodziło do licznych, niczym nieuzasadnionych opóźnień.

Umowa na budowę autostrady A4 Brzesko – Wierzchosławice z konsorcjum NDI SA – SB Granit została rozwiązana przez GDDKiA z winy wykonawcy, m.in. ze względu na liczne opóźnienia wykonawcy, nie dające szans wybudowania tego odcinkach na czas wskazany w umowie.

materiały prasowe

Najczęściej czytane