Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Dwa tory na Boernerowo

Konrad Majszyk 06-05-2010, ostatnia aktualizacja 07-05-2010 22:57

Tramwaje mają wrócić na ul. Dywizjonu 303 oraz Kaliskiego, i to na dwóch torach zamiast jednego. Ratusz wreszcie wziął się za linię obok WAT, która została zamknięta w 2008 roku.

Przebudowywany łącznik z Boernerowem : Tramwajarze zamknęli przejazd przez tory na ul. Kaliskiego. Objazd prowadzi ul. Kocjana i Kartezjusza, a dalej Archimedesa albo Gąsiorowskiego. Jak obiecują Tramwaje Warszawskie, do końca roku większa część łącznika z Boernerowem będzie dwutorowa.
źródło: Życie Warszawy
Przebudowywany łącznik z Boernerowem : Tramwajarze zamknęli przejazd przez tory na ul. Kaliskiego. Objazd prowadzi ul. Kocjana i Kartezjusza, a dalej Archimedesa albo Gąsiorowskiego. Jak obiecują Tramwaje Warszawskie, do końca roku większa część łącznika z Boernerowem będzie dwutorowa.

Kierowcy jeżdżący ul. Kaliskiego obok Wojskowej Akademii Technicznej ze zdziwieniem napotykają zamknięty przejazd przez tory w poprzek jezdni. Co się stało? Na Bemowie trwa modernizacja tramwajowego łącznika z Boernerowem.

Wycofana „dwudziestka”

Chodzi o linię wzdłuż ul. Dywizjonu 303 i Kaliskiego. Tym fragmentem torów jeździła linia 20 na Boernerowo. Tramwaje zostały jednak wycofane pod koniec 2008 roku w związku z budową przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad trasy ekspresowej S8 przez środek Bemowa.

Przed zamknięciem ten odcinek był jednotorowy – tramwaje musiały przejeżdżać obok siebie tylko na tzw. mijankach. Dlatego Tramwaje Warszawskie postanowiły dobudować drugi tor, który sięgnie aż ul. Kocjana.

– Na razie remontujemy stary tor. Trwa już jednak projektowanie drugiego – mówi Michał Powałka z Tramwajów Warszawskich. – Kompletujemy dokumentację. Przetarg powinniśmy ogłosić w czerwcu. Prace budowlane mają się zacząć we wrześniu – obiecuje.

Jeden tor pozostanie już więc tylko między ul. Kocjana a pętlą Boernerowo. Mijanki na krótszym odcinku będą dwie: przy skrzyżowaniu Kaliskiego i Radiowej oraz nowa przy WAT.

W czym pomoże budowa drugiego toru na większości odcinka na Boernerowo? Według rzecznika koordynatora remontów Tomasza Kunerta, pozwoli zwiększyć częstotliwość kursowania tramwajów i skierować linię z Boernerowa aż do centrum. Wcześniej było to trudne, bo jakiekolwiek opóźnienie na trasie zablokowałoby tramwaje na długim jednotorowym odcinku.

Czy Zarząd Transportu Miejskiego pozostawi linię 20? Trwają dyskusje. Według nieoficjalnych informacji, „dwudziestka” ma połączyć się z inną linią i przejąć jej numerację.

Tramwajarze zaspali

Tramwaje Warszawskie próbują zgrać przebudowę linii na Boernerowo z otwarciem trasy S8, zapowiadanym na przełom lat 2010 i 2011. Nie byłoby z tym problemu, gdyby prace ruszyły w 2009 roku. Niestety, pomysł urodził się zbyt późno.

To nie pierwsze opóźnienie na Bemowie. Nie uda się w tym roku zbudować torów na Powstańców Śląskich między Radiową i Górczewską, co obiecywał prezes TW Krzysztof Karos. Spółka nie ma decyzji środowiskowej dla tej inwestycji.

Czytaj także komentarz Konrada Majszyka: To już dno. Skonfliktowani ze sobą przewoźnicy Przewozy Regionalne i Intercity – przy udziale zarządcy torów i za zgodą Ministerstwa Infrastruktury – doprowadzili do sytuacji, w której pociągi przestają wozić pasażerów! - na blogu komunikacyjnym ŻW.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane