Dwa tory na Boernerowo
Tramwaje mają wrócić na ul. Dywizjonu 303 oraz Kaliskiego, i to na dwóch torach zamiast jednego. Ratusz wreszcie wziął się za linię obok WAT, która została zamknięta w 2008 roku.
Kierowcy jeżdżący ul. Kaliskiego obok Wojskowej Akademii Technicznej ze zdziwieniem napotykają zamknięty przejazd przez tory w poprzek jezdni. Co się stało? Na Bemowie trwa modernizacja tramwajowego łącznika z Boernerowem.
Wycofana „dwudziestka”
Chodzi o linię wzdłuż ul. Dywizjonu 303 i Kaliskiego. Tym fragmentem torów jeździła linia 20 na Boernerowo. Tramwaje zostały jednak wycofane pod koniec 2008 roku w związku z budową przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad trasy ekspresowej S8 przez środek Bemowa.
Przed zamknięciem ten odcinek był jednotorowy – tramwaje musiały przejeżdżać obok siebie tylko na tzw. mijankach. Dlatego Tramwaje Warszawskie postanowiły dobudować drugi tor, który sięgnie aż ul. Kocjana.
– Na razie remontujemy stary tor. Trwa już jednak projektowanie drugiego – mówi Michał Powałka z Tramwajów Warszawskich. – Kompletujemy dokumentację. Przetarg powinniśmy ogłosić w czerwcu. Prace budowlane mają się zacząć we wrześniu – obiecuje.
Jeden tor pozostanie już więc tylko między ul. Kocjana a pętlą Boernerowo. Mijanki na krótszym odcinku będą dwie: przy skrzyżowaniu Kaliskiego i Radiowej oraz nowa przy WAT.
W czym pomoże budowa drugiego toru na większości odcinka na Boernerowo? Według rzecznika koordynatora remontów Tomasza Kunerta, pozwoli zwiększyć częstotliwość kursowania tramwajów i skierować linię z Boernerowa aż do centrum. Wcześniej było to trudne, bo jakiekolwiek opóźnienie na trasie zablokowałoby tramwaje na długim jednotorowym odcinku.
Czy Zarząd Transportu Miejskiego pozostawi linię 20? Trwają dyskusje. Według nieoficjalnych informacji, „dwudziestka” ma połączyć się z inną linią i przejąć jej numerację.
Tramwajarze zaspali
Tramwaje Warszawskie próbują zgrać przebudowę linii na Boernerowo z otwarciem trasy S8, zapowiadanym na przełom lat 2010 i 2011. Nie byłoby z tym problemu, gdyby prace ruszyły w 2009 roku. Niestety, pomysł urodził się zbyt późno.
To nie pierwsze opóźnienie na Bemowie. Nie uda się w tym roku zbudować torów na Powstańców Śląskich między Radiową i Górczewską, co obiecywał prezes TW Krzysztof Karos. Spółka nie ma decyzji środowiskowej dla tej inwestycji.
Czytaj także komentarz Konrada Majszyka: To już dno. Skonfliktowani ze sobą przewoźnicy Przewozy Regionalne i Intercity – przy udziale zarządcy torów i za zgodą Ministerstwa Infrastruktury – doprowadzili do sytuacji, w której pociągi przestają wozić pasażerów! - na blogu komunikacyjnym ŻW.
Dodaj swoją opinię
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.