Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Tysiąc kilometrów na kropelce

koz 05-04-2015, ostatnia aktualizacja 05-04-2015 00:00

Studenci Politechniki Warszawskiej budują super ekonomiczny pojazd, który na litrze benzyny ma przejechać 1000 km.

Kropelka
źródło: Politechnika Warszawska
Kropelka

Środki na jego budowę będą zbierać, między innymi, w ramach crowfundingu.

- Zbiórkę organizujemy w ramach akceleratora Internest. Jej celem jest zapełnienie luki pomiędzy tym, co mamy, a tym, co jest niezbędne do ukończenia projektu na czas – tłumaczy Adrianna Kaźmierczak, Prezes Studenckiego Koła Aerodynamiki Pojazdów działającego na Wydziale Mechaniki, Energetyki i Lotnictwa w Politechnice Warszawskiej.

- Nowy pojazd – Kropelka 2015 – ma zastąpić obecnie istniejący pojazd. Sam projekt rozpoczął się dwa lata temu – większa część tego czasu była to faza koncepcyjna, czyli zbieranie pomysłów, szukanie najbardziej optymalnych rozwiązań oraz projektowanie pojazdu i podzespołów. Teraz czas na realizację – podkreśla Adrianna Kaźmierczak.

- Mamy już poszycie, silnik i część układów niezbędnych do jazdy Kropelki. Do zrobienia zostało niewiele, jednak bez dodatkowych środków, możemy mieć poważny problem ze startem w zawodach Shell Eco-marathon, a fundusze jakie może nam przekazać uczelnia uległy wyczerpaniu. Mamy nadzieję, że internauci pomogą nam rozwiązać ten problem - dodaje.

Pojazd Kropelka wykonywany jest z kompozytu węglowego, dzięki czemu młodym konstruktorom ze SKAP udało się zdecydowanie ograniczyć masę poszycia. Niezwykle opływowy kształt Kropelki oraz samodzielnie zaprojektowany silnik o szacowanej sprawności sięgającej 35 proc. to kolejne elementy mające wpływ na uzyskanie rekordowego wyniku i zwycięstwa w zawodach Shell Eco-marathon.

- Nasze główne cele to testowanie nowych, innowacyjnych rozwiązań i inwestycja w młodych inżynierów. Członkowie naszego Koła uczą się w praktyce zagadnień mechanicznych, elektronicznych i oczywiście aerodynamicznych. Kładziemy duży nacisk na pracę w grupie i samorozwój, co procentuje nie tylko w kontekście organizacji, ale także dla każdego z osobna, gdy rozpocznie karierę zawodową – dodaje Joanna Patejuk, sekretarz SKAP.

Studenckie Koło Aerodynamiki Pojazdów (SKAP) na Wydziale Mechaniki, Energetyki i Lotnictwa działa od 2005 roku i obecnie zrzesza 60 studentów. Od 2006 roku studenci ze SKAP biorą udział w prestiżowych zawodach Shell Eco–marathon, w dwóch kategoriach: Prototyp i Pojazd Miejski.

Ich największe osiągnięcia to: w 2014 roku II miejsce wśród pojazdów napędzanych benzyną i III miejsce w klasyfikacji generalnej oraz w 2013 - I miejsce wśród pojazdów napędzanych benzyną i II miejsce w klasyfikacji generalnej.

Tegoroczna edycja zawodów odbędzie się 21-24 maja w Rotterdamie w Holandii.

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane