Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Instytut szkoli pielęgniarki z komunikacji

Kamilla Gębska 11-10-2012, ostatnia aktualizacja 11-10-2012 17:45

Jak radzić sobie ze stresem w pracy, zapanować nad emocjami przekazując niekiedy złe informacje o zdrowiu pacjenta czy być asertywnym - tłumaczono podczas pilotażowej edycji kursu kadry pielęgniarskiej Instytutu Matki i Dziecka.

autor: Rafał Guz
źródło: Fotorzepa

W pierwszym szkoleniu, które zakończyło się dziś, udział wzięło 20 pielęgniarek, po dwie – trzy z każdej kliniki i oddziału placówki. Jak informuje rzecznik IMiD Dorota Kleszczewska, inicjatywa, by zorganizować kurs z komunikacji interpersonalnej, wyszła od samych sióstr.

Podczas dwudniowych spotkań z wykwalifikowanymi trenerkami, pielęgniarki zapoznały się m.in. z zagadnieniami z zakresu komunikacji z pacjentem np. aktywnego słuchania, przekazywania trudnych informacji,  radzenia sobie w kryzysowych sytuacjach czy konstruktywnego podejścia do problemów.

- Codzienny trud, z jakim wiąże się ich zawód, stresująca atmosfera pracy, jak również duża odpowiedzialność związana z wykonywaniem zawodu to niektóre z przyczyn, dla których w Instytucie zaplanowano takie warsztaty. Dyrekcja już planuje w przyszłości nadać im charakter cykliczny – mówi rzecznik IMiD Dorota Kleszczewska.

Jedna z trenerek  Kamila Jeżowska-Hułas opowiada „ŻW", że jednym z elementów kursu było aranżowanie przez pielęgniarki scenek sytuacyjnych, których doświadczyły i nie czuły się w nich komfortowo.Wśród nich były sytuacje, gdy ktoś z rodziny lub znajomych pacjenta traktował je jak służące lub też podważał ich umiejętności i kwalifikacje zawodowe.

– Panie miały możliwość wyrazić emocje, jakich wtedy doświadczały i  spróbować stawić czoło takim sytuacjom. Wszystko po to, by zwiększyć ich umiejętności komunikacji i asertywności – dodaje Kamila Jeżowska-Hułas.

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane