Rakowi wspak
20 października 2013 roku na warszawskiej Agrykoli odbędzie się charytatywny bieg na dystansie 5 km, organizowany pod hasłem „Przegonić raka"
Wydarzenie jest częścią kampanii społecznej „Rak. To się leczy!" oraz łączy imprezę sportową z rodzinnym piknikiem prozdrowotnym. Współorganizatorem akcji jest ING Życie.
Hasło „Przegonić raka" ma znaczenie symboliczne – organizatorzy akcji chcą zwrócić uwagę na to, jak ważnym elementem profilaktyki nowotworowej jest styl życia. Inauguracja biegu rozpocznie się w nietypowy sposób – od happeningu, podczas którego uczestnicy pokonają wskazany odcinek wspak, aby pokazać, że poprzez aktywność fizyczną i regularne uprawianie sportu można zrobić rakowi wspak.
- Bieg, spacer, ruch to jeden ze sposobów pozwalający na minimalizowanie ryzyka zachorowania na raka. To coś, na co mamy realny wpływ. Wystarczy odrobina motywacji i samodyscypliny, aby do kalendarza codziennych zadań dodać uprawianie sportu – mówi Alicja Zakrzewska, rzecznik prasowy kampanii „Rak. To się leczy!".
Bieg „Przegoń raka" będzie okazją do bicia przez uczestników kolejnych rekordów, ale również – a może przede wszystkim – do promocji ruchu i edukacji onkologicznej w atmosferze zabawy i humoru, które od początku wyróżniają kampanię „Rak. To się leczy!". Odwiedzający będą mogli m.in. skorzystać z bezpłatnych konsultacji lekarskich oraz mammobusu, a rodziny z dziećmi – wziąć udział w zabawach ruchowych i animacjach na scenie. Trasę biegu będzie można pokonać biegnąc, maszerując lub po prostu spacerując. Organizatorzy zachęcają więc do udziału w akcji nie tylko pasjonatów biegania, ale całe rodziny (od 12 lat w górę) czy grupy znajomych, ponieważ nagrody przewidziane są nie tylko dla zwycięzców w swoich kategoriach. Zapisów na bieg można dokonywać na stronie www.przegonicraka.pl
Impreza będzie miała charakter charytatywny, a wpisowe w wysokości 45 zł zostanie przekazane na działania Polskiej Koalicji Organizacji Pacjentów Onkologicznych, zrzeszającej największe fundacje i stowarzyszenia działające na rzecz walki z rakiem.
Poza ING Życie, wsparcia udzieliły również firmy Bayer, Celgene, Limito, LOT i Holmes Place. Pomysłodawcą i partnerem sportowym jest fundacja Kobiety na Medal, a patronat medialny nad biegiem objęli: Runner's World, Men's Health i Woman's Health, a także AMS i Eska Rock.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.