Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Powstańcza lekcja honoru

Artur Grabek 18-08-2014, ostatnia aktualizacja 18-08-2014 07:03

Łukasz Michalski | Ucząc o Powstaniu Warszawskim, warto zerwać z komunistycznymi stereotypami dotyczącymi tego wydarzenia – mówi historyk z IPN.

Jak uczyć o powstaniu? – Młodych ludzi, wychowanych w wolnej Polsce, wystarczy postawić przed dylematem, przed jakim stanęło wielu ich ówczesnych rówieśników, jak by się zachowali, gdyby tę wolność ktoś chciał im zabrać – mówi historyk (na zdjęciu jeden z powstańczych oddziałów). Fot. Reprodukcja Rafał Guz

Źródło: Rzeczpospolita
  • Jak uczyć o powstaniu? – Młodych ludzi, wychowanych w wolnej Polsce, wystarczy postawić przed dylematem, przed jakim stanęło wielu ich ówczesnych rówieśników, jak by się zachowali, gdyby tę wolność ktoś chciał im zabrać – mówi historyk (na zdjęciu jeden z powstańczych oddziałów). Fot. Reprodukcja Rafał Guz
  • Dr Łukasz Michalski